Friday, August 23, 2013

ما ز ازل تا ابد،عاشق تو بوده ايم!

ديشب به طور تصادفي يك پيج لايك شده رو در فيسبوك پيدا كردم و ديدم..چند سال پيش لايكش كرده بودم!اما واتسون!همان هرميون گرينجر خودمان..شما هري پاتر مي خوانديد؟خواندن هري پاتر و انتظار براي انتشار نسخه ترجمه "ويدا اسلاميه"يكي از زيباترين و قشنگترين لحظات كودكي من بود..من با اين كتاب بزرگ شدم..اولين عشق كودكي ام قبل از حتي ديدن فيلم هري پاتر "هرميون"بود يه ذره بعدترها يادم هست در كلاس زبان انگليسي در همان سالهاي ابتدايي به گمانم پنجم يا اول راهنمايي با زيباترين دختري كه در عمرم ديده بودم آشنا شدم!"روژين"!او از هرميون هم زيباتر بود..شايد زيباترين موجودي كه تا آخر عمرم ديده باشم

اما واتسون
هرميون گرينجر
:-)
آن لحظه ها اولين باري بود كه در زندگي ام براي دليلي كه نمي دانستم چيست به سمتش كشيده مي شدم...سعي مي كردم با او زبان بخوانم..نزديكش بنشينم..همان روزها با مادرش صحبت كردم،مي خواست ببيند دخترش خوب انگليسي مي خواند يا نه؟گفتم عاليست!واقعا هم خوب بود..زبانسراي تهران!اما اين شيريني بي حد و حصر به چند هفته نكشيد و روژين از خانه ي قبليشان كوچ كردند به جاي ديگري!روز آخر اولين بار بود كه دست داديم!من با يك دختر!اولين دختر و بهترين آنها!حس گرمي دستان او هنوز در خاطرم هست..من در كودكي عاشق شدم

فريدون فرخزاد اين عزيزنازنين از دست رفته،در يكي از شوهاي معروفش،بانو "شهره"را دعوت كرده بود تا آوازي بخواند و آهنگي اجرا كند.قبل از اجراي شهره،يخه اش را گرفت به سوال پيچ

 شايد من واقعا سالم بودم..نمي دانم چقدر هستند در اين كشور كه در دوران كودكي عشق را تجربه كردند..حالا شايد نمي دانستند چيست بزرگ شدند فهميدند عشق بوده!اما من از همان اول مي دانستم كه چه بود و در گير چه حس زيبايي بودم

بعد از گذر سالها سالم نيستم،اين را مي توانم با اقتدار بگيم كه بقولي آي ملت اين لحظاتي كه سپري ي شود به تعفن و آشغاليت(!) لحظات دوران شيرين جواني است!چه اگر همين فيسبوك و توييتر هم نبود ديگر همه مان به قول فروغ "جنازه"بوديم


ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ
ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﻠﻮﻝ
ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﮐﺖ ﻣﺘﻔﮑﺮ
ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺵ ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩ ،ﺧﻮﺵ ﭘﻮﺵ ، ﺧﻮﺵ ﺧﻮﺭﺍﮎ
ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﻭﻗﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﻌﯿﻦ
ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﻣﺸﮑﻮﮎ ﻧﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﻮﻗﺖ
 ﺷﻬﺮﺕ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﺳﺪ ﺑﯿﻬﻮﺩﮔﯽ ﻭ   ....
ﺁﻩ ،
ﭼﻪ ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﺭﺍﻫﻬﺎ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺣﻮﺍﺩﺛﻨﺪ
ﻭﺍﯾﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺳﻮﺕ ﻫﺎﯼ ﺗﻮﻗﻒ
ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ، ﺑﺎﯾﺪ ، ﺑﺎﯾﺪ
ﻣﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﭼﺮﺥ ﻫﺎﯼ ﺯﻣﺎﻥ ﻟﻪ ﺷﻮﺩ
ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺧﯿﺲ ﻣﯿﮕﺬﺭﺩ....
  ﻣﻦ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﯿﺂﯾﻢ؟
از خودمان بپرسيم واقعا چقدر سالميم؟چقدر آدميم؟چقدر عاشقيم؟
 شك دارم با اين وضع عشق بازيها و زنان و مردان جنازه چيز يبيرون بيايد از اين همهمه هاي ماشين و آرايش و پول

پي نوشت

پيج اما واتسون را كه ديدم خيلي به عكسهايش دقت كردم..چقدر هنوز كودكانه مانده..هنوز زيباست و و هنوز ساده!اما ديدن بعضي ها در ايران در اين مملكت اسلامي كه كاملا بسان هيولا شده اند آدم را حيران مي كند دوست داشتم اگر شد و گذر ما در سالهاي آينده به بريتانيا افتاد به او بگويم كه چقدر از ازل تا ابد عاشق تو بوده ام و هنوز هم نگاه ها و عكسهايت آه از نهاد آدم ميگيرد مي دهد به قلبت

چه حكايتي از تو و روژين دارم..رهايم نمي كند..و هنوز هم زنده به آنم

2 comments:

  1. دمییت !
    این پستتو دوبارسه بار خوندم چون خیلی خوب جنازه ایم همه هم ناسالم ! موقعیت این کلمه ی سالم و خیلی خوب میگی خوب

    ReplyDelete
  2. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    More than 160000 men and women are using a easy and secret "liquid hack" to burn 1-2 lbs every night as they sleep.

    It's easy and it works on everybody.

    This is how you can do it yourself:

    1) Hold a glass and fill it up with water half the way

    2) And then follow this awesome HACK

    and you'll be 1-2 lbs skinnier the very next day!

    ReplyDelete