Sunday, July 8, 2012

آرامش دوستدار و دانلود مشهورترين كتابش(ممنوعه)

معرفي يك فيلسوف نامدار ايراني و يك كتاب مشهورش(با لينك دانلود)
::آرامش دوستدار::
وبسايت شخصي ايشان

آرامش دوستدار (متولد ۱۳۱۰ خورشیدی در تهران) فیلسوف و روشنفکر ایرانی است.
مشهورترین اثر وی کتاب امتناع تفکر در فرهنگ دینی است که با واکنش‌های فراوانی از سوی دینداران در ایران مواجه شده است. دوستدار در این کتاب با نام گذاری «فرهنگ دین‌خو» بر فرهنگ دینی ایران، نااندیشی و ناپرسایی آن را به چالش و پرسش کشیده است.

آرامش دوستدار، متولد سال ۱۳۱۰ ه.ش در تهران است. وی به سال ۱۳۳۶ ه.ش برای تحصیل فلسفه به آلمان رفت و مدتی بعد موفق به اخذ مدرک دکترا از دانشگاه بن شد. عنوان رساله دکتری دوستدار «رابطه اخلاق و ارادهٔ سلطه‌گرا در آثار نیچه» بود. وی از سال ۱۳۵۱ ه.ش تا ۱۳۵۸ ه.ش به عنوان استاد به تدریس در گروه فلسفه دانشگاه تهران پرداخت و در پی بسته شدن دانشگاه ها؛ موسوم به انقلاب فرهنگی ایران از دانشگاه اخراج شد و دیگر بار به آلمان مهاجرت کرد.

آرامش دوستدار، در میان دوستداران مباحث فلسفی و نظری، چهره‌ای شناخته شده است. ژرفا و برد اندیشه‌های او در حوزه‌های فکری و فرهنگی فارسی زبانان و ایران، جایگاه ویژه‌ای به او می‌بخشد. شهرت دوستدار به خاطر نظریات انتقادی معروفش درباره دین و فرهنگ دینی در جامعه ایران است. وی بر این باور است که فرهنگ ایرانی فرهنگی «دین‌خو» است و از این روی قدرت اندیشیدن ندارد. او روشنفکری است که در مواجهه با حوادث پس از انقلاب نظیر قتل‌های زنجیره‌ای و حکومت روحانیان مردم ایران و فرهنگ ایرانی را مقصر می‌داند و نه حزب، گروه یا دسته خاصی. از آرامش دوستدار تاکنون چهار اثر به زبان فارسی چاپ شده است.

آثار

ملاحظات فلسفی در دین و علم، نشر آگه، تهران، ۱۳۵۹
امتناع تفکر در فرهنگ دینی، انتشارات خاوران، پاریس، ۱۳۷۰
درخشش‌های تیره، انتشارات خاوران، پاریس، ۲۰۰۴
خویشاوندی پنهان، انتشارات فروغ-نشر دنا، کلن

(برگرفته از ويكي پديا)

لينك دانلود كتاب ممنوعه ي "امتناع تفكر در فرهنگ ديني"

2 comments:

  1. این لینک فقط شامل بخش پیشگفتار کتابه اما یکی از دوستان لطف کرد و تو بخش کامنت های اون سایت لینک کامل کتابو گذاشت! بازم مرسی از این پست واقعا به همچین کتابی نیاز داشتم!

    ReplyDelete
  2. بله بله پيشگفتار است...خواهش داريم!!البته امانش هم كلي بود!

    ReplyDelete